تولد٬ درسته تولد٬ خیلی ها فکر می کنن انسان یه بار به دنیا میاد و یه بار هم از دنیا میره.مثلا میگن من ۲۰ سال دارم تو چند سالته ؟؟ در حالی که هر فرد ممکنه تو زندگیش چندین بار متولد بشه و چند بار هم بمیره نمیدونم شما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید یا نه ! واقعا فکر میکنید چند سالتونه! به نظر من هر تولدی نشانه ی یه میزان از رشد بلوغ فکری و معرفتی و اخلاقی و خیلی چیزهای دیگه است.هر تولد یه سال حساب میشه مثلا اگر تا حالا سه بار متولد شدید الان سه ساله هستید.

منظورت از این حرفا چیه؟می خوام بگم که هر اتفاق٬حادثه و یا هر چیزی که باعث بشه انسان در درون خودش احساس کنه که عوض شده .یا تغییر کرده (از هر جنبه) تو اون لحظه متولد شده.حال انسانی که متولد میشه هیچ گناهی نداره و از هر جنبه پاکه حال ممکنه فکر به گذشته و زندگی قبل از تولدش کم کم انسان رو پیر کنه و به مرگ نزدیک کنه باید مرقب بود شاید هیچ گاه نمیره و پژمرده بمونه در حالی که به مرگ نزدیک می شود و لی هیچ گاه به مرگ نمیرسد.

نتیجه:ایام ایام زیبای بود یه جورای تولد دوباره برای همه ی کسانی که محبت اهل بیت رو تو دلاشون دارن پس این پاکی رو زود کثیف نکنیم.التماس دعا

 

ای پروردگار عالم به من لطف کن تا بیشتر در پی تسکین بخشیدن باشم تا آرام شدن، همانطور که می فهمم، فهمیده شوم . همانطور که دوست می دارم دوست داشته شوم ، زیرا در اثر دادن است که دریافت می کنم ، در اثر بخشیدن است که بخشیده می شوم و در مرگ خود است که در زندگی جاودان متولد می شوم.