چند جمله با خدا
گفتم: چقدر احساس تنهایی میکنم …
گفتی: فانی قریب
.:: من که نزدیکم (بقره/۱۸۶) ::.
--------------------------------
گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم… کاش میشد بهت نزدیک شم …
گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/۲۰۵) ::.
--------------------------------
گفتم: این هم توفیق میخواهد!
گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لکم
.:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲۲) ::.
--------------------------------
گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی …
گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
.:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/۹۰) ::.
--------------------------------
گفتم: با این همه گناه… آخه چیکار میتونم بکنم؟
گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
.:: مگه نمیدونید خداست که توبه رو از بندههاش قبول میکنه؟! (توبه/۱۰۴) ::.
--------------------------------
گفتم: دیگه روی توبه ندارم ...
گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
.:: (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزندهی گناه هست و پذیرندهی توبه (غافر/۲-۳ ) ::.
--------------------------------
گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟
گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.:: خدا همهی گناهها رو میبخشه (زمر/۵۳) ::.
--------------------------------
گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو میبخشی؟
گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله
.:: به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵) ::.
گفتم: نمیدونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم میزنه؛ ذوبم میکنه؛ عاشق میشم! … توبه میکنم
گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
.:: خدا هم توبهکنندهها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲) ::.
--------------------------------
ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک
گفتی: الیس الله بکاف عبده
.:: خدا برای بندهاش کافی نیست؟ (زمر/۳۶) ::.
--------------------------------
گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار میتونم بکنم؟
گفتی:یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم
من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشتههاش
بر شما درود و رحمت میفرستن تا شما رو از تاریکیها به سوی روشنایی بیرون بیارن .
خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/۴۱-۴۳) ::
انیمیشن های جالب و خنده دار



اوباما: از ایران می خواهیم که هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را پس دهد
ماه گرفتگی و بارش شهابی شنبه 19 آذر
امسال برای دومین بار ماه می گیرد. بار اول 25 خرداد و اکنون در غروب روز شنبه 19 آذر ماه خواهد گرفت. محاسبات برای تفت و یزد نشان می دهد که ماه ساعت 16:44 طلوع خواهد کرد و به هنگام طلوع، 40 درصد سطح جنوب غرب آن گرفته است. به طوری که این گرفت ادامه خواهد داشت و از ساعت 17:37 تا ساعت 18:27 (به مدت 50 دقیقه) ماه کاملا تیره و تاریک خواهد بود. این ماه گرفتگی در ساعت 18:49 به پایان خواهد رسید.

همزمان با این ماه گرفتگی، بارش شهابی جوزایی که هر ساله از 16 تا 26 آذر ماه اتفاق می افتد، می تواند موضوع رصدی دیگری باشد. رصدگران نجومی در زمان گرفت ماه فرصت بسیار خوبی خواهند داشت تا رصد شهابها را انجام دهند. زیرا بعد از خارج شده ماه از سایه زمین، ماه با فاز 100 درصد، آسمان مهتابی و روشنی را ایجاد خواهد کرد که مانع دیدن شهابها کوچک خواهد شد. البته اوج بارش شهابی امسال به حدود ساعت 2 و 3 صبح روز چهارشنبه 23 آذر خواهد بود که در آن شب هم ماه در نزدیکی جوزا قرار داشته و از 20 طلوع خواهد کرد.
منبع:http://geoinfo.blogsky.com
چرا؟
منظورت از این حرفا چیه؟می خوام بگم که هر اتفاق٬حادثه و یا هر چیزی که باعث بشه انسان در درون خودش احساس کنه که عوض شده .یا تغییر کرده (از هر جنبه) تو اون لحظه متولد شده.حال انسانی که متولد میشه هیچ گناهی نداره و از هر جنبه پاکه حال ممکنه فکر به گذشته و زندگی قبل از تولدش کم کم انسان رو پیر کنه و به مرگ نزدیک کنه باید مرقب بود شاید هیچ گاه نمیره و پژمرده بمونه در حالی که به مرگ نزدیک می شود و لی هیچ گاه به مرگ نمیرسد.
نتیجه:ایام ایام زیبای بود یه جورای تولد دوباره برای همه ی کسانی که محبت اهل بیت رو تو دلاشون دارن پس این پاکی رو زود کثیف نکنیم.التماس دعا
ای پروردگار عالم به من لطف کن تا بیشتر در پی تسکین بخشیدن باشم تا آرام شدن، همانطور که می فهمم، فهمیده شوم . همانطور که دوست می دارم دوست داشته شوم ، زیرا در اثر دادن است که دریافت می کنم ، در اثر بخشیدن است که بخشیده می شوم و در مرگ خود است که در زندگی جاودان متولد می شوم.
چقدر خنده دار است ...
چقدر خنده دار است که یک ساعت عبادت به درگاه الهی ، طولانی و طاقت فرسا می گذرد ،
ولی 90 دقیقه بازی یک تیم فوتبال ، یا یک ساعت تماشای یک فیلم ، به سرعت باد می گذرد !
چقدر خنده دار است که صد هزار تومان کمک در راه خدا ، مبلغ بسیار هنگفتی به نظر می رسد ،
اما وقتی که با همان مقدار پول به خرید می رویم ، مبلغی اندک و ناچیز ، به شمار می آید !
چقدر خنده دار است که وقتی می خواهیم عبادت و دعا کنیم ، هر چی فکر می کنم چیزی به فکرمان نمی رسد تا به خدایمان بگوییم ،
اما وقتی که می خواهیم با دوست خود حرف بزنیم ، هیچ مشکلی نداریم ، جز کمبود وقت !
چقدر خنده دار است که وقتی مسابقه ورزشی تیم محبوبمان به وقت اضافه می کشد ، لذت می بریم و از هیجان در پوست خود نمی گنجیم ،
اما وقتی که مراسم دعا و نیایش طولانی تر از حد می شود ، شکایت می کنیم و آزرده خاطر می شویم !
چقدر خنده دار است که خواندن یک صفحه دعا کار سختی است ،
اما خواندن 100 صفحه از یک رمان پر فروش ، آسان است !
چقدر خنده دار است که همیشه سعی می کنیم ردیف جلو صندلی های یک کنسرت یا مسابقه ورزشی را رزرو کنیم ،
اما در عوض همواره ، به آخرین ردیف یک مکان مذهبی تمایل داریم !
چقدر خنده دار است که برای عبادت و نیایش ، هیچ وقت زمان کافی در برنامه روزمره خود پیدا نمی کنیم ، اما برای بقیه برنامه ها سعی می کنیم در آخرین لحظه هم که شده ، آنها را انجام بدهیم !
چقدر خنده دار است که وقتی لطیفه ای را از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل به دیگران ارسال می کنیم ، به سرعت آتش و صاعقه ای که در جنگلی انداخته شود ، همه جا را فرا می گیرد،
اما وقتی که سخن و پیام الهی را می شنویم ، برای گفتن و یا نگفتن آن ، تردید داریم و آن را زود فراموش می کنیم !
چقدر خنده دار است که به آسانی شایعات روزنامه ها را باور می کنیم ، اما معجزات الهی را به سختی باور می کنیم !
چقدر خنده دار است ....
البته اگر خوب فکر کنیم و روی مسائل بالا دقیق بشیم می بینیم که نه تنها خنده دار نیست بلکه ....
![]()
![]()
![]()
بازتاب سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در رسانه های جهان
«رویترز» به نقل از شبکه خبری العالم نوع این هواپیما را RQ_170 اعلام داشته و اظهار داشت:این هواپیما با خسارت کمی که دیده است هم اکنون در اختیار ایران می باشد.رویترز سپس عنوان داشت:سرنگونی این پهباد آمریکایی در بحبوبه جنگ سفارتخانه ای با لندن،متحد آمریکا رخ داد.ایران هشدار داده است که عملیات تلافی جویانه اش معطوف به مرزهای کشور نخواهد بود.تحلیلگران براین باورند که ایران همچنین می تواند با عملیات تهاجمی سریع تنگه هرمز که چهل درصد نفت جهان از آن جا عبور می کند را مسدود کند.«ریانوستی» درباره این هواپیما نوشته است که این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ، هواپیمایی است که به سختی قابل رویت است و آمریکا از این هواپیمای بدون سرنشین برای حمایت از فرماندهانی که در طول جنگ به اطلاعات نیاز دارند استفاده می کند ، ایران این هواپیمای بدون سرنشین را با حداقل آسیب سرنگون کرده است . با این وجود نیروهای هوایی آمریکا تا کنون در این باره موضع گیری نکرده است و حتی در سایت وزارت دفاع و نیرو های هوایی این کشور اشاره ای به این خبر نشده است .
خبرگزاری «آر. ای .تی» ایرلند هم درباره سرنگونی این هواپیمای جاسوسی آمریکا گفته است که تا سال 2009 کسی از وجود چنین هواپیمای شناسایی بدون سرنشینی در نیروهای هوایی آمریکا مطلع نبود تا اینکه در این سال متخصصان وجود این پرنده جاسوسی را در نیروی هوایی آمریکا لو دادند و آمریکا هم در سال 2010 وجود و استفاده از آن را تایید کرد ؛ اینک ایران یکی از همین هواپیماها را سرنگون کرده است .
«نیویورک دیلی» هم گزارش داده است که ایران هواپیمایی بدون سرنشینی را سرنگون کرده است که در عملیات کشتن اسامه بن لادن مورد استفاده قرار گرفته بود و اطلاعات محل اقامت بن لادن توسط این مدل هواپیمای بدون سرنشین جمع آوری شده بود .
«العربیه» گزارش داده است که هواپیمای سرنگون شده توسط ایرانی ها برای جمع آوری اطلاعات در سطح منطقه توسط «سی آی ای» مورد استفاده قرار می گرفته است . علاوه بر این العربیه همچنین افزوده است که این هواپیمای بدون سرنشین برای شلیک موشک در مناطقی از پاکستان ، یمن و افغانستان هم مورد استفاده قرار گرفته است .
شبکه خبری «الجزیره» ضمن پوشش خبر سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین به موارد پیشین موفقیت ایران در سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین ایران اشاره کرده و به نقل از حاجی زاده رئیس واحد هوافضای سپاه نوشته است که هواپیماهای بدون سرنشین ساقط شده پیشین به رویت کارشناسان روسی هم رسیده است . ایران هم توانسته با مهندسی معکوس هواپیماهایی شبیه آنان را طراحی کند.
نشریه «گلوبال پست » هم در این باره به شرکت سازنده این هواپیما یعنی شرکت «لاکد مارتین» ساخته شده است و نیروی هوایی آمریکا در افغانستان از آن استفاده می کرده است ؛ این نشریه همچنین اضافه کرده است که سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین واکنش هایی را در خارج از ایران بر خواهد انگیخت . گلوبال پست همچنین نوشته است ادعای سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین در حالی است که ماه گذشته ایران 12 جاسوس آمریکایی را هم دستگیر کرد ، خبری که مقامات آمریکایی هم ان را تایید کردند .
«اسکای نیوز» هم نوشته است هواپیمایی که ایران سرنگون کرده است , عمدتا برای شناسایی به کار می رود و از آن برای حمل تسلیحات نظامی استفاده نمی شود .
«دیلی استار» لبنان هم ضمن پوشش خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی نوشته است که سرنگونی این هواپیما می تواند بحث های مربوط به روابط ایران و انگلستان را پوشش دهد .
نشریه چینی «چاینا دیلی» هم خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی با کم ترین آسیب دیدگی را در صدر اخبار خود درآروده است .
اگر چه تا کنون مقامات آمریکایی سرنگونی این هواپیما را تایید نکرده اند ، اما فرماندهی ناتو در افغانستان به صورت تلویحی ادعای ایران در مورد سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین را پذیرفته و گفته است که احتمالا هواپیمای مورد نظر ایران ، هواپیمای بدون سرنشینی است که هفته گذشته ارتباط خود با مرکز کنترل را از دست داده و گم شده است .


